Felhasználói eszközök

Bakallár József

Bakallár József született Budapest 1940. március 27., meghalt Cserhátszentiván 2013. június 11.

Foglalkozás

Festő

Iskolák

  • Képzőművészeti Gimnázium
  • 1958-1962 Magyar Képzőművészeti Főiskola, Fónyi Géza és Barcsay Jenő tanítványa.

Díjak, kitüntetések

  • 1968-ban Derkovits-ösztöndíjat nyert el
  • Két alkalommal Szocialista Kultúráért kitüntetést kapott
  • 1972-ben Banja Luka város adományozott a művésznek díszdiplomát
  • 1974-ben Budapesten Pro Cultura kitüntetés
  • 1975-ben Japánban a Tokai Daigaku-díjban részesült
  • 1976-ban megkapta az Egri Akvarell Biennálé nagydíját
  • 1978-ban Asahikawa város díszpolgárává fogadja és megkapja a tokiói egyetemi város művészeti díját
  • 1981-ben a Tóth Menyhért Emlékkiállítás, 1982-ben a Pesterzsébeti Tavaszi Tárlat, 1986-ban a hatvani Országos Tájkép Biennálé nagydíját nyerte el.
  • 1987-ben a Shizuokai kulturális díjjal és diplomát kapott
  • 1991-ben Budapesten Pro Urbe díjjal
  • 1992-ben a japán Tokai Egyetemen Hűségmedállal
  • 1995-ben Tokióban a Nemzetközi Béke és Kultúra díjjal valamint Hatvanban Pro Arte éremmel tüntették ki
  • 1996-ban a Magyar Köztársaság Aranyérmét kapta meg
  • 1998-ban Salgótarjánban Derkovits Gyula-emlékéremmel, valamint Soroksárott a Tavaszi Biennálén festészeti fődíjjal tüntették ki
  • 2003-ban a Magyar Köztársasági Érdemrend Lovagkeresztjét kapta meg
  • 2007-ben Cserhátszetiván díszpolgára lett
  • 2010-ben szülővárosa, Soroksár választotta díszpolgárai közé.

Művek

Események

35 éven át, 1988-ig vezette a Tóth Menyhért Képzőművészeti Stúdiót. 1970-től öt évig tanított a zebegényi Szőnyi István Szabadiskolában. 1970-ben 3 hónapos tanulmányúton volt Japánban és ekkortól vendégprofesszorként gyakran tart előadásokat Japán egyetemek képzőművészeti fakultásain, illetve vezet szakmai kurzusokat.A 70-es évek elején szerepet vállalt a soroksári Kis-Duna Galéria megalapításában, melynek művészeti vezetését 1973-1989 között látta el.Eleinte kubista felfogású természetelvű portrékkal, tájképekkel jelentkezett. Majd kialakult expresszíven dinamikus, lendületes festésmóddal és választékosan gazdag kolorittal rendelkező egyéni stílusa, melynek alaptémája a soroksári Duna-ág és annak aprólékosan megfigyelt természeti világa. A 70-es évektől európai utazások mellett, tanulmányutakat tett Japánban, Indiában és más ázsiai országokban is. A 80-as évek közepétől egyre több hazai egyházi megrendelést teljesített. Grafikái folyamatosan jelennek meg irodalmi és napilapokban, több könyvet illusztrált. Itthon és külföldön készített mozaikjai monumentális hatással, a színek és az elvont formák festői kölcsönhatására épülő struktúrákkal rendelkeznek.

Források

  • Bakallár József mikrorealizmusa /Tóth Sándor (Pásztói hírlap, 2. 1992. 7. 4. l. ill.)
  • Bakallár Japánban (Nógrád megyei hírlap, 7. 1996. márc. 2. Palóc világ c mell. 8. l. (utolsó elérés: 2020.11.11.))
  • A színek éneklése /Losonczi Miklós (Pásztói hírlap, 7. 1996. 8. 11. l.)
  • Cserhátszentivánra hazajár a Corpus alkotója /Beszélgetés a festőművésszel/ Bedegi Győző (Nógrádi krónika, 3. 1996. szept. 21. 6. l. ill.)

Online források

This website uses cookies. By using the website, you agree with storing cookies on your computer. Also, you acknowledge that you have read and understand our Privacy Policy. If you do not agree, please leave the website.

More information